1 OKTOBER 2019

Platform MoreCare4 kiest voor themagericht werken

Bij de oprichting van het Platform MoreCare4 heeft NederCare met een groep van 13 (en inmiddels zijn het er 32) klanten over de vernieuwing van de software gesproken en is een roadmap vastgesteld. Eind 2018 heeft het Platform vastgesteld dat een groot deel van de verwachte functionaliteit inmiddels in vernieuwde vorm is opgenomen in MoreCare4 en daarmee dat het tijd werd om (ook vanwege de omvang van het platform) op een andere manier te gaan werken.

De functionaliteit in MoreCare4 was toe aan een volgende fase en dus een verdere uitwerking en volgens de leden van het platform is de beste aanpak een thematisch gerichte.

Sinds februari 2019 wordt volgens deze aanpak gewerkt, waarbij bovendien de release snelheid is verhoogd. Het is mooi om te zien dat dit heeft geleid tot een grotere betrokkenheid bij het ontwikkelproces van een hele grote groep medewerkers van klanten.

Er zijn nu 18 thema’s die in themagroepen worden uitgewerkt waaraan meer dan 100 medewerkers van klanten een bijdrage leveren. We hebben hiermee nog meer vorm kunnen geven aan het proces van co-creatie.

Deze aanpak heeft ook voordelen voor ons als leverancier. Wij krijgen met deze aanpak een beter begrip van de wijze waarop onze software in de praktijk gebruikt wordt. Bovendien kunnen ideeën van de werkvloer sneller worden verwerkt in werkende software en kunnen we beter invulling geven aan de uitgangspunten: registratie bij de bron en verlaging van de administratieve lasten. Tot slot past het heel goed bij ons streven naar het continue verbeteren van ons werkproces.

Afgelopen februari was de kick-off van het themagericht werken en versie 2.0 van MoreCare4 is de eerste versie, waarvan de inhoud volgens deze nieuwe werkwijze is bepaald. Deze versie wordt begin oktober vrij gegeven. We hebben dus de nieuwe cyclus nu één keer helemaal doorlopen en zullen de komende periode gebruiken om het proces nog verder te verbeteren.

Co-Creatie bij NederCare