Elektronisch cliëntendossier (ECD)

De visie achter ons ECD is dat de cliënt mede-eigenaar wordt van zijn of haar dossier. Dit is een geleidelijk proces waarbij een eerste stap wordt gevormd door het delen van cruciale informatie via een cliëntenportaal. In vervolgstappen krijgt de cliënt en zijn/haar verwanten steeds meer mogelijkheden om zelf informatie aan het dossier toe te voegen en te delen. Uiteindelijk komt de cliënt met het dossier ‘onder de arm’ naar de zorgaanbieder en neemt dit weer mee na de behandeling.

In dit document wordt deze visie verder beschreven: Whitepaper de functies van het ECD van de toekomst

Het ECD van NederCare ondersteunt het volledige primaire proces van zorgaanbieders voor zowel registratieve als zorginhoudelijke taken. Onderdeel hiervan is het registeren en volgen van de ondersteuning. Care4 ondersteunt alle financieringsvormen en zorgt ervoor dat de complexiteit van de financiering is afgeschermd voor de hulpverlener.

Deze animatie laat zien hoe MoreCare4 het dagelijkse werk ondersteund:

Gemak voor de hulpverlener

screen

De zorg heeft daarmee gereedschap in handen dat de dagelijkse werkzaamheden op een eenvoudige en prettige manier ondersteunt. Lage administratieve druk en optimale ondersteuning van de kwaliteit van zorg zijn daarbij de hoekstenen van het ECD.

Transparantie voor het management

Het management heeft met dit ECD gereedschap dat transparantie geeft in de (verantwoording van de) resultaten van de organisatie. Uiteraard ondersteunt het ECD alle financieringsvormen op een geïntegreerde wijze.

Voor Vlaanderen

NederCare werkt samen met een groep Vlaamse voorzieningen aan de vorming van een ECD specifiek voor de Vlaamse markt. Dit ECD is gebaseerd op Care4Aqua en gaat Care4Flanders heten.

Volg deze link voor meer informatie over Care4Flanders.